Kérdésed van?
Írj nekünk!



A Ne Vásárolj Semmit! nap nemzetközi tiltakozás a fogyasztói társadalom ellen. Észak-Amerikában a Hálaadás utáni pénteken, azaz a Fekete Pénteken tartják (idén nov. 24-én), más országokban pedig az utána következő szombaton. A Ne Vásárolj Semmit! napot Ted Dave alapította Kanadában, Vancouverben, majd a szintén kanadai Adbusters magazin népszerűsítette.
Az első Ne Vásárolj Semmit! napot 1992 szeptemberében tartották annak érdekében, hogy a társadalom elgondolkozzon a túlfogyasztás problémáján, valamint azon, hogy a világ népességének 20%-a fogyasztja el a rendelkezésre álló erőforrások 80%-át. 1997-ben tették át november utolsó péntekére, a Fekete Péntekre, amely az Egyesült Államokban az egyik legnagyobb forgalmú vásárló nap. 2000-ben a CNN kivételével minden nagyobb televíziócsatorna megtagadta, hogy az Adbusters Ne Vásárolj Semmit! nappal kapcsolatos hirdetéseit leadja. Azután nemsokkal számos országban, köztük Magyarországon is, elkezdtek ezen a napon rendezvényeket tartani.
Hogy milyen megmozdulások szoktak lenni? Íme néhány jellemző példa:
Az írás forrása a Kislábnyom Hírlevél 56. száma